Hi, I am new to this forum and use google translate to understand.
I was occasionally working with the Doom source code and decided to release a first version with all the things I've done so far!
http://bugothecat.net/releases/3DO/optidoom/optidoom_main.html I currently don't give away an ISO, however there is new compiled executable and the tools and instruction to extract the commercial Doom CD-Rom and write back/encrypt with the new files, hopefully many 3DO fans will be familiar with the tools. But sometimes I consider to release an ISO somewhere, if not on my site, are there places where you upload homebrew ISOs for example? I'd like to expose more people to my updates and not always having them to use the tools, but I just started by chosing this route for now.
Here is a video of all the features.
Speed can be gain a bit by reducing quality. I want to search further for other ways to optimize actual rendering (too hard, everything seems quite optimized already in C, very hard to rewrite things to better use fewer 3DO CELs without totally screwing texture alignment/tiling). I will research some things I have in mind for the second release (which I don't know when it will be). But I am pretty excited with this project now and there will be more.
13 дек 2018, 11:31
SavitarSvit
Ломаю джойстик взглядом
Группа: Пользователи Сообщения: 802 Регистрация: 13 сен 2017, 18:17
Модель 3DO:Panasonic FZ-10 NTSC-U
Чот ни струя не понимаю. Скачал optidoom_v02.zip, там в архиве лежит пересобранный исполняемый файл игры, перерисованный BannerScreen, твикнутый обратно boot_code, потому что Ребекка Анн его твикнула, чтобы BannerScreen в игре не отображался, в связи с этим приложен твикнутый обратно, чтобы отображался этот "жизненно необходимый" BannerScreen.
Вложение
MOOD.PNG
Помимо этого, присутствует директория PSX, в которой лежат 64 звука AIFF.
Вложение
Саундс.PNG
Это-то зачем? Это что, звуки с Плейстейшон, наверное? Зачем они? Разве в обычном DOOM на 3DO звуки плохие или их мало?
У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.
Это-то зачем? Это что, звуки с Плейстейшон, наверное? Зачем они? Разве в обычном DOOM на 3DO звуки плохие или их мало?
звуки да, с ПС1, но звуки 3DO так же на месте не тронуты =) когда запускается игра, первым появляется крохотное меню выбора звуков PSX/3DO. изначально в коментах одного из его видео, люди просили заменить пару унылых звуков подбора предметов, но это, пока просто баловство. приоритет, работа над улучшением FPS в игре и судя по всему у него получится.
28 окт 2019, 01:13
drugold
Техподдержка
Группа: Администраторы Сообщения: 9544 Регистрация: 03 дек 2009, 21:07 Откуда: СССР
Модель 3DO:Panasonic FZ-10 NTSC-U
The new version is out, right on the 30 years since the original Doom!!! Few improvements in this one, mainly some C micro optimizations but no massive change in the engine. Additional options like gamma correction using the VDLP hardware of 3DO effeciently. Mod menu option to automatically enable and use the fire sky, RGB sector coloring and floor/ceiling warping whenever applicable. Warping and RGB coloring will apply in any sector that has acid, lava or water, giving a nice tint around and yummie liquid animation. Fire sky will only by enabled in all levels where also the PS1 Doom was using it, mainly some later hellish levels.