Правила, действующие в этом форуме и всех его подфорумах:
1) Запрещена реклама в любых её проявлениях (сразу бан без предупреждения)! 2) Мат тоже не приветствуется на форуме, но иногда можно выразить свои чувства ( лучше заменяйте матные слова точками, пробелами, другими буквами)! 3) Категорически запрещается унижать, посылать, издеваться над участниками форума! Мы здесь все - одна большая и дружная семья! Поэтому за нарушение этого правила автоматически будем банить! 4) Разрешены ссылки на информацию, которые относятся к тому или иному разделу форума! 5) Ссылки не в тему будут удаляться и пользователь получит предупреждение или будет забанен! 6) Пользователям разрешено задавать любые вопросы относящиеся к теме, а мы все дружно ответим на эти вопросы. А также отвечать на вопросы и высказывать своё мнение. 7) Повторные темы, которые будут создаваться, будут удалены! Создавайте темы, удостоверившись, что такой темы нет на форуме! 8) Запрещён флуд во всех его проявлениях, сообщения не по теме, сообщения состоящие из одного или нескольких смайликов без текста, сообщения типа - Вах!, Рулез!, Круто! и т.п. Пользуйтесь пожалуйста кнопкой [EDIT], не плодите бессодержательные сообщения. 9) Использование смайликов разрешается не более 3-х подряд!
На 3DOZero читал интересный исторический документ - e-mail Джона Кармака по поводу причин, по которым IDSoftware игнорирует 3DO как игровую платформу. Одной из причин было то, что носитель игрового контента в 3DO CD-диск. Увеличенное пространство носителя смещает предпочтения и ожидания покупателей. Отсюда и отношение производителей софта к качеству программного продукта. Делается больший акцент на оцифрованный контент (audio + video) в ущерб детальной проработки самой игры.
_______________________________________ "Он сказал: «Поехали!» / Он взмахнул рукой, / Словно вдоль по Питерской, Питерской, / Пронесся над Землей."
Группа: Разработчики Сообщения: 9071 Регистрация: 17 май 2010, 01:04
Модель 3DO:Panasonic FZ-10 NTSC-U
nikk писал(а):
На 3DOZero читал интересный исторический документ - e-mail Джона Кармака по поводу причин, по которым IDSoftware игнорирует 3DO как игровую платформу. Одной из причин было то, что носитель игрового контента в 3DO CD-диск.
Ну эт у кого какие руки. Nikk, а ссылку можно на источник?
_______________________________________
MUTHAFUCKASSSSCAN'TSTOPPPMEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!! Все мы живём в Царствии Небесном, просто слепы и не видим этого.
Группа: Разработчики Сообщения: 405 Регистрация: 01 мар 2010, 09:07 Откуда: Омск
Модель 3DO:Panasonic FZ-10 NTSC-J
ПАУК писал(а):
Nikk, а ссылку можно на источник?
К сожалению ссылку я не запомнил. Я сохранил для себя текст.
Cut from 3DOZero forum
From: John Carmack <jo...@idcube.idsoftware.com> Date: Fri, 24 Dec 93 15:29:18 -0600 Subject: Re: id's choice not to develop for 3DO
Feel free to quote this.
We have a few reasons for not developing on the 3DO, but development machine bigotry isn't one of them. I used an apple IIGS for snes development (I am never, EVER, going to work with nintendo again), and I am suffering with an atari falcon for Jaguar work until I can port the tools to NEXTSTEP. I wouldn't turn away a mac based environment.
The biggest reason is that I doubt that 3DO is going to become a huge success. $750 is way out of line for a pure entertainment machine. Was the NEO-GEO a success two years ago? We bought one, but we don't know anoyone else that did. I doubt there will be all that many units sold.
To make matters worse, there are over one hundred third party licensees suposedly developing on 3DO. If there were only a couple companies developing for it, they might make money. I predict there is going to be some serious lossage going on in the 3DO developer community.
The other major argument is somewhat philosphical. I don't like what people expect out of CD games. Does anyone think that the cheeseball dialog in crash and burn is a GOOD addition? It turns my stomach. People expect CD games to have tons of digitized speech and video, and the 3DO is going to be strongly associated with it. The joke here is that if we ever do a CD version of DOOM, you are going to get the game and "The Making of DOOM" a one hour feature film. Companies spend hundreds of thousands of dollars putting all this media into their games, and it often actually detracts from it. We don't want to be part of this crowd.
I would rather cut down to the essentials and fit on a cartridge than uselessly bulk up on a CD. I have a minimallist sense of aesthetics in game design.
Many developers are planning on waiting out the eary 32 bit hardware wars, but I want to do a cool product even if it doesn't make tons of money. Sandy (our map designer) semi-derisively calls DOOM jaguar my
"reward" for writing DOOM pc. "Good job, you can go play with your new toys." Smile
Our initial appraisal of the Jaguar was "nice system, but Atari probably can't make it a success". But when I got the technical documentation, I was VERY impressed. This is the system I want to see become a standard platform.
I was slated to do a cut down version of DOOM for the super nintendo SFX chip, but I kept thinking about how cool a jaguar version of DOOM would be, and nintendo kept rejecting wolfenstein-snes for bullshit reasons (a golden cross bonus item might offend christians. right.).
We finaly decided that we didn't want to be a part of the chicken-and-the-egg problem of new systems not attracting customers because developers haven't written for the platform because there are no customers. The jag is cool, I think it has a shot at success, and I am going to put my time where my mouth is.
Why the jag is cooler than the 3DO (from my point of view): It only costs $250. The bulk of its processing power is user programmable. The 3DO has a capable main processor (a couple times better than the weak 68k in the jag), but most of its power is in custom hardware that has narrow functionality for affine transformations. The jag has some stupid hardware for z buffering and gouraud shading, but I can just ignore it and tell the two 27mhz risc chips to do EXACTLY what I want. A 64 bit bus with multiple independant processors may not be the easiest thing to optimize for, but there is a LOT of potential.
There will probably be a version of DOOM for 3DO. We are talking with a few companies about licensing out the port. It would be kind of fun to do it here, but I am eager to get to work on the next generation game engine that will make DOOM look puny...
John Carmack Technical Director Id Software
_______________________________________ "Он сказал: «Поехали!» / Он взмахнул рукой, / Словно вдоль по Питерской, Питерской, / Пронесся над Землей."
К сожалению ссылку я не запомнил. Я сохранил для себя текст.
ИМХО это письмо обязательно к прочтению всем, кто задается вопросом, "почему провалилась такая классная приставка 3do?" и наивно заблуждается в возможном успехе M2, если бы она вышла.
Последний раз редактировалось Пиф-Паф 04 мар 2015, 06:54, всего редактировалось 1 раз.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения