Правила, действующие в этом форуме и всех его подфорумах:
1) Запрещена реклама в любых её проявлениях (сразу бан без предупреждения)! 2) Мат тоже не приветствуется на форуме, но иногда можно выразить свои чувства ( лучше заменяйте матные слова точками, пробелами, другими буквами)! 3) Категорически запрещается унижать, посылать, издеваться над участниками форума! Мы здесь все - одна большая и дружная семья! Поэтому за нарушение этого правила автоматически будем банить! 4) Разрешены ссылки на информацию, которые относятся к тому или иному разделу форума! 5) Ссылки не в тему будут удаляться и пользователь получит предупреждение или будет забанен! 6) Пользователям разрешено задавать любые вопросы относящиеся к теме, а мы все дружно ответим на эти вопросы. А также отвечать на вопросы и высказывать своё мнение. 7) Повторные темы, которые будут создаваться, будут удалены! Создавайте темы, удостоверившись, что такой темы нет на форуме! 8) Запрещён флуд во всех его проявлениях, сообщения не по теме, сообщения состоящие из одного или нескольких смайликов без текста, сообщения типа - Вах!, Рулез!, Круто! и т.п. Пользуйтесь пожалуйста кнопкой [EDIT], не плодите бессодержательные сообщения. 9) Использование смайликов разрешается не более 3-х подряд!
Разработчик: Capcom Издатель:Capcom Жанр:Fighting Количество игроков: 1 - 2
В ту ночь я не спал. Ну практически. Так, в полудреме. Наконец выклянчил заветные бумажки, толком не поел и побежал на трамвай. День выдался пасмурный и даже отморосил дождик… Но это же весна, люди! Все цветет и пахнет, в воздухе летает что-то особенное. Я люблю весну. Она как антидот от отравляющей тяжелой зимы, и ты готов … Восстановленный - рвать, метать, любить, ненавидеть! У каждого свои Magic Spells……… И в тот пасмурный день весны образца 1996 года, я бежал скорей - вприпрыжку, не смотря под ноги. Пробежав мимо тогда еще настоящего пивняка с «последним» натуральным пивом, я радовался что приближаюсь к своей цели. И вот зеленые ворота дома, где я впервые увидел частный игровой зал…. Они приоткрыты и ждут меня. Сейчас хоть убей, не вспомню кто меня туда привел. Там я впервые увидел ее.
Час ее времени стоил очень прилично. И я наконец добрался чтобы услышать еще раз эту прекрасную музыку, которая в первый раз заманила меня, и я забыв про все, пошел на ее зов. Невероятно чистое звучание в этой игре разрывало на куски все 8-ми и 16-ти битные процессоры, которые до этого мы сопляки считали эталоном звука. Еще не войдя толком в этот «гараж» я улавливаю остатки музыки шум самолета и выкрик HONG-KONG! Быстрей преодолеваю остатки пути….. и вижу: на довольно большом, тяжелом и «лупатом» советском транзисторнике - потрясающе яркие краски этой игры. Бьются два персонажа, знакомых мне ранее по двум форматам, которые помогли мне в трудные годы и изменили жизнь. Но даже знакомые мне ранее, они выглядели сейчас красочней, натуральней. Вытесанные словно из камня мускулы, складки одежды. Казалось бы, можно понять что разница весьма объяснима мощью форматов и одна система может позволить себе больше. Но этот чистый звук… Музыка потом долго играла в памяти. Только потом, спустя годы я узнал, что бумажные динамики советских «гробов» могут выдавать достаточно мощный и чистый звук. Так что же, это был просто обычный CD-звук того времени? И вот наконец, я получаю заветную приставку в личное пользование. Ищу как наркоман эту игру - что невероятно сложно. Наконец она появляется у меня в коллекции… Включаю. Первые клавишные звуки дают понять что CAPCOM собирается дальше меня зомбировать чудесной музыкой.. Прекрасная, анимированная заставка, которую конечно не смогла бы позволить ни одна 16-битная приставка. Вот плывет как царевна - сама CHUN LI, на крупном плане Cammy, облизывающая себе пальчик и кульминация - RYU выбрасывает сгусток энергии… Потрясающе. Вот они все бойцы, красочные с нормальными фейсами (знаменитые брови RYU и KENа отлично прорисованы). И вот, я снова слышу эту мелодию… Она так же чиста, жива, глубока - словно написана на советских ламповых синтезаторах! Не обманул старый (это из какого-то фильма)! Значок "Q" дает понять, что здесь звук не фуфло какое. Теперь можно в драку!
RYU: 21 ИЮЛЯ 1964г, увлекается исскуством, но боится пауков. Karate KEN: 14 ФЕВРАЛЯ 1965г, спорткары, не любит медленные скорости. Karate DEE JAY:31 ОКТЯБРЯ 1965г, увлекается пением, плюет на тишину. KickBoxing CAMMY:6 ЯНВАРЯ 1974г. Любит кисок и ненавидит все плохое. Combat fight CHUN –LI:1 МАРТА 1968г. Любит фитнесс и ненавидит Bison. Kung-fu E.HONDA: 3 НОЯБРЯ 1960г Любит баню, не любит нерешительных. Sumo ZANGIEF: 1 ИЮНЯ 1956г. Любит гопак и борьбу. Греко-Римская ? DHALSIM: 22 НОЯБРЯ 1952г. Любит пряности, не любит конфеты Х.З или Yoga T. HAWK: 21 ИЮЛЯ 1959г. Любит закаты, нелюбит врунов. Индейское боевое самбо? BLANKA:12 ФЕВРАЛЯ 1966г. Обожает свою мать, ненавидит муравьев. Х.З GUILE: 23 ДЕКАБРЯ 1963г. Любит свою стрижку, ненавидит соевые бобы. Combat fight BALROG:4 СЕНТЯБРЯ 1968г. Любит задираться, ненавидит рэп и проигрывать. Boxing VEGA:27 ЯНВАРЯ 1967г. Нарциссик, ненавидящий физическое несовершенство. Матадор? SAGAT:2 ИЮЛЯ 1955г. Как настоящий боец, Muai Thai уважает только сильного бойца M.BISON:СКОТИНА, ЖЕЛАЮЩАЯ ПРАВИТЬ МИРОМ Х.З FEI-LONG:23 АПРЕЛЯ 1969г. Любя кун-фу, ненавидит слабых духом людей. Kung-fu
У каждого из бойцов своя судьба и характер. Рю, например - бедняк, скитающийся по свету, выступающий на местных турнирах за еду и гроши. Тогда как Кен достаточно обеспечен. Они вместе ходили в один Додзё и были друзьями в юности. Чан-ли, как мне помниться, ненавидит Бизона за то, что то похитил ее отца. Камми, Гаил, Т.Хок - мечтают добраться до Бизона. Сагат мечтает встретиться с Рю, как с достойным и сильным противником, а Фэй-лонг - просто победить на турнире и доказать что он не юнец безусый. Вобщем, бойцы на любой вкус и цвет. За каждым бойцом закреплено свое поле битвы с пейзажем и музыкой (и она отличная). Особенно запоминаются уровни с музыкой в USA, USSR, INDIA.
Всё те же потрясающие суперприемы, только теперь они выглядят более ярко. Вообщем, все что присутствует в версии для 3DO этого нашумевшего файтинга – создает шикарную зрелищность и разжигает в игроке желание биться до последнего. Изображение ласкает взор, звуки ударов не режут по ушам низким качеством, музыка заставляет двигать головой в такт, а после остается в памяти. Эта игра, кажется, была где-то отмечена как «Лучший звук» и то что вы получаете - больше чем просто игра. Это одна из визитных карточек «3DO Interactive Multiplayer», и чтобы это понять, нужно поиграть. Удачи!
Группа: Супермодераторы Сообщения: 7989 Регистрация: 04 дек 2009, 12:31 Откуда: Германия, г.Кобленц
Модель 3DO:Panasonic FZ-10 NTSC-J
Обзор прочитал с большим удовольствием, делай ещё. Помню пацанами каждый день ходили в клуб где за деньги можно было играть в mega drive а потом появилась и 3DO, мы стояли и глазели весь день на игры этой приставки, street fighter мне на ней тоже тогда оч. понравился. Огромные бойцы на экране, красочная палитра, но тогда у нас был в голове только mortal kombat 3, там работал паренёк, он нас был по старше и тоже любил драчки на приставках, он то её раскусил и рубился каждый день. В том клубе я и познакомился хорошо с этой приставкой.
ЭЛЕКТРИК ВИТЯ писал(а):
Эта игра кажется была где-то отмечена как «Лучший звук» и то что вы получаете-больше чем просто игра .
Ещё это лучшая версия этой части на приставку, а точнее на 3DO.
Группа: Администраторы Сообщения: 4551 Регистрация: 03 дек 2009, 20:18
Модель 3DO:GoldStar GDO-203P Alive II
Душевный обзор! У нас помнится клубы были, но 3дошек там никогда не было( Все начиналось с сеги, потом сразу на соньки перепрыгнули. Панасы видать не по карману были клубам в те времена.
Totaku Во-оо, Слава молодец, спасибо за правку. ЭЛЕКТРИК ВИТЯ Спасибо за обзор, прочитал с удовольствием!
_______________________________________ Урча, пухлыми лапами кот вцепился в жидкую шевелюру конферансье и, дико взвыв, в два поворота сорвал голову с полной шеи. Две с половиной тысячи человек в театре вскрикнули как один.
Приёмчики для этой игрушки по моему очень легко найти.
Ну это было бы символично если бы в обзоре можно было найти еще и мув лист на всех персонажей, или как вариант можно было бы сюда поместить какие-нибудь коды на игру, как это сделал Totaku в своем обзоре на "Total Eclipse".
Нет такого языка как бразильский Это португальский. Он у них конечно со своими особенностями. Оно куда не плюнь, везде английский, испанский, французский, португальский. Колонизаторы, мать их.
Группа: Супермодераторы Сообщения: 7989 Регистрация: 04 дек 2009, 12:31 Откуда: Германия, г.Кобленц
Модель 3DO:Panasonic FZ-10 NTSC-J
Пожалуйста, все приёмчики, пальцы только не сломайте.
Super Street Fighter II Turbo move list
----------------------------------------[3DO]---------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- This is the 3DO version if Super Street Fighter II Turbo. The game where Akuma makes his debut. You play as the original 8 World Warriors (Ryu, Ken, E. Honda, Chun Li, Zangief, Dhalsim, Guile, and Blanka), the 4 bosses that became play- able in SF2: Championship Edition (Balrog/M.Bison, Vega/Balrog, Sagat, and M. Bison/Vega), the 4 new challangers from Super Street Fighter II (Cammy, Fei Long, DeeJay, and T. Hawk) and you have the ability to play as Akuma with a special code. o--------------------o CONTROLS o--------------------o u=up uf=up/forward ub=up/back b=back f=forward d=down df=down/forward db=down/back
Press u, uf, or ub to jump Press d, df, or db to crouch Press b to move backwards (away from opponent) Press f to move forwards (towards opponent) Press b to block attacks that aren't low Press db to block low, non-air attacks
o--------------------o SYSTEM o--------------------o
Choose a character and the object is to defeat the other 12 fighters inside a best two out of three wins match. You get to play as the bosses this time, YAH!
Each character has a set of special moves in addition to the normal attacks given to them. They are executed by moving the joystick in a certain sequence and pressing the appropiate attack button. Sometimes, a character can perform an extra move by doing a normal attack at close range.
+---------------------+ Ryu Hoshi +---------------------+ Seoi Nage: close, b or f + Medium or Hard Punch Tomoe Nage: close, b or f + Medium or Hard Kick Fireball (Hadouken): d, df, f + Punch [Faster than Ken's] Dragon Punch (Shoryuken): f, d, df + Punch Hurricane Kick (Tatsumaki Senpuu Kyaku): d, db, b + Kick Air Hurricane Kick: d, db, b + Kick in air [knocks down on impact] Fire Hadouken: b, db, d, df, f + Punch Axe Kick: close, Hard Kick Drop Knee: Light Kick in air Sakotsu Kiri: f + Medium Punch Mizuochi Saiki: f + Hard Punch +Shinku Hadouken: (d,df,f)x2 + Punch
~Descriptions~
SEOI NAGE: Ryu tosses the opponent like a sack of potatoes. TOMOE NAGE: Ryu does a back roll to monkeyflip the opponent away. HADOUKEN: Ryu shoots a blue projectile with copys of his hands flying forward. SHORYUKEN: Ryu does a leaping uppercut. Used as an anti-air but it no longer has its invincibility from the previous games. TATSUMAKI SENPU KYAKU: Ryu spins several times in the air towards the opponent. Knocks down in one hit. The air version was modified in Super Street Fighter II to angle with the jump. FIRE HADOUKEN: Red version of the Fireball. AXE KICK: A 2-hit Hard Kick when done up close. DROP KNEE: Just a simple leaping Light Kick that sets up combos. SAKOTSU SAIKI: 2-hit over head MIZOUCHI SAIKI: Dashing gut punch SHINKU HADOUKEN: Ryu throws a massive Hadouken that absorbs fireballs and hits up to 5 times.
+---------------------+ Edmond Honda +---------------------+ Hundred Hand Slap [Hyakuretsu Harite]: Punch button rapidly Sumo Headbutt(Zutsuki): b~f + Punch Sumo Smash [Hyakkan Otoshi]: d~u + Kick Sabaori: close, b or f + Hard Punch Hyounage: close, b or f + Medium Punch Sekkan Kiri: close, b or f + Hard Kick Orochi Nage: b, db, d, df, f + Punch Flying Sumo Press: Jump foward, d + Medium Punch Hiza Kyaku: close, b or f + Medium Kick Harai Kyaku: not close, b or f + Hard Kick +Kinashi Futa: b~f, b, f + Punch
HYAKURETSU HARITE: Honda attacks his one hand in rapid succession. ZUTSUKI: Honda attacks with a Torpedo Headbutt. HYAKKAN OTOSHI: Honda leaps upward then drops down on opponent. Knocks down in one hit. OROCHI NAGE: A new move for SSF2T. Honda slams the opponent to the ground then squashes them. SABAORI: A bearhug grab move. HYOUNAGE: A throw done also in Sumo wrestling. SEKKAN KIRI: Multiple Knee Bashes. HIZA KYAKU: 2-hit knee strike HARAI KYAKU: Standing foot sweep. KINASHI FUTA: 2 Sumo Headbutts in a row. Hits up to 4 times if close.
+---------------------+ Jimmy Blanka +---------------------+ Electric Attack: Punch button rapidly Rolling Attack: b~f + Punch Vertical Rolling Attack: d~u + Kick Rock Crush: close, b or f + Medium Punch Double Knee: close, Medium Kick Wild Fang: close, b or f + Hard Punch Amazon River Run: df + Hard Punch Backstep Rolling: b~f + Kick Surprise Forward: f + All Kicks Surprise Back: b + All Kicks +Grand Shave Rolling: b~f, b, + Punch
ELECTRIC ATTACK: Blanka shocks enemies at close range. Not immune to far foot sweeps or projectiles. ROLLING ATTACK: Blanka rolls at the opponent like a cannonball. VERTICAL ROLLING ATTACK: Vertical version of the Rolling Attack. As of SSF2, Blanka does a kick attack at the end. ROCK CRUSH: Two-Hit headbutt. DOUBLE KNEE: No need to hold forward anymore. WILD FANG: Blanka tears into the opponent's face with his teeth. AMAZON RIVER RUN: Blanka slides forward on his back. BACKSTEP ROLLING: Blanka jumps back then arcs forward in a cannonball form. SURPRISE FORWARD AND BACK: Small hop towards or away from opponent. GRAND SHAVE ROLLING: Blanka rolls along the ground at the opponent.
+---------------------+ William Guile +---------------------+ Sonic Boom: b~f + Punch Flash Kick: d~u + Kick Dragon Suplex: close, b or f + Hard Punch Shoot Throw: close, b or f + Medium Punch Flying Mayor: close, b or f + Medium or Hard Punch in air Flying Buster Drop: close, b or f + Medium or Hard Kick in air Spinning Back Knuckle: f + Hard Punch Knee Berserker: b or f + Light Kick Rolling Sobat: b or f + Medium Kick Reverse Spin Kick: close, b or f + Hard Kick +Double Somersault Kick: db~df, db, uf + Kick
SONIC BOOM: Guile throws a spinning razor-like projectile at opponent. FLASH KICK: Guile does a somersault kick that adds a flash effect to it. DRAGON SUPLEX: A back suplex SHOOT THROW: Guile tosses the opponent over his head. FLYING MAYOR: Slams opponent to the ground. FLYING BUSTER DROP: Catches opponent and brings them down to the ground. SPINNING BACK KNUCKLE: The motion is change to f + Hard Punch. KNEE BERSERKER: Guile lunges at opponent. Motion change to f + Light Kick. ROLLING SOBAT: Simple spin kick REVERSE SPIN KICK: Used to be Guile's close Hard Kick DOUBLE SOMERSAULT KICK: 2 Flash Kicks in a row. Hits up to 6 times.
+---------------------+ Ken Masters +---------------------+ Seoi Nage: close, b or f + Medium or Hard Punch Tsukami Hiza Kiri: close, b or f + Medium Kick Jigoku Kuruma: close, b or f + Hard Kick Jigoku Kazaguruma: close, b or f + Medium or Hard Kick in air Fireball (Hadouken): d, df, f + Punch Dragon Punch (Shoryuken): f, d, df + Punch [Hard version burns] Hurricane Kick (Tatsumaki Senpuu Kyaku): d, db, b + Kick Air Hurricane Kick: d, db, b + Kick in air Nata Otoshi Kiri: f, df, d + Kick Kama Harai Kiri: d, df, f + Kick Osoto Mawari Kiri: b, db, d, df, f + Kick Inazuma Kakato Wari: Any * move, hold the Kick button Axe Kick: close, Hard Kick Drop Knee: Light Kick in air +Shoryureppa: d, df, f, d, df + Punch
SEOI NAGE: Tosses the opponent far. TSUKAMI HIZA KIRI: Multiple Knee Strikes. JIGOKU KURUMA: Rolling Tomoe Nage is the best way to describe it. JIGOKU KAZAGURUMA: Air version of Jigoku Kuruma. HADOUKEN: Ken throws a fireball with his hand imprinted in it. SHORYUKEN: Rising uppercut, the Hard version has fiery aftereffects. TATSUMAKI SENPUU KYAKU: Spinning Kick that hits up to three times. AIR HURRICANE: Angles when used in the air. NATA OTOSHI KYAKU: Front Spin Kick KAMA HARAI KYAKU: Back Spin Kick OSOTO MAWARI KYAKU: Knockdown Spin Kick INAZUMA KAKATO WARI: Overhead Kick AXE KICK: No need for comment DROP KNEE: Leaping Light Kick that stops most attacks. SHORYUREPPA: 5 hit Double Dragon Punch
+---------------------+ Chun Li Xiang +---------------------+ Lightning Kick [Hyakurestu Kyaku]: Kick button rapidly Spinning Bird Kick: b~f + Kick Kikouken: b~f + Punch Heel Stomp: d + Medium Kick in air Tora Kasane Tou: close, b or f + Medium or Hard Punch Ryuusei Ochi: close, b or f + Medium or Hard Punch in air Chest Flip Kick: f + Medium Kick Flipping Neck Breaker: f + Hard Kick Tenshou Kyaku: d~u + Kick +Senretsu Kyaku: b~f, b, f + Kick
HYAKURETSU KYAKU: Lightning fast multiple kicks. SPINNING BIRD KICK: Motion changed to b~f + Kick KIKOUKEN: Chun Li shoots a fireball forward HEEL STOMP: Chun Li uses her heel to bounce on opponent's head. TORA KASANE TOU: Tosses opponent low to the ground. RYUUSEI OCHI: Air version of Tora Kasane Tou. CHEST FLIP KICK: Kick to the midsection then flips away. FLIPPING NECK BREAKER: Flips forward and comes down with a smash. TENSHOU KYAKU: Vertical version of Spinning Bird Kick. Hits up to three times. SENRETSU KYAKU: Deadlier Hyakuretsu Kyaku
+---------------------+ Zangief +---------------------+ Double Lariat: All three Punch buttons simultaneously Screw Piledriver: close, 360 + Punch Quick Double Lariat: All three Kick buttons simulatneously Headbutt: not close, b or f + Medium or Hard Punch Kuuchuu Headbutt: in air, u + Hard Punch Flying Body Attack: jump at opponent, d + Hard Punch Double Knee Drop: jump at opponent, d + Light or Medium Kick Kamituski: close, b or f + Hard Kick Iron Claw: close, b or f + Hard Punch Pile Driver: close, b or f + Medium Punch Brain Buster: close, b or f + Medium Kick Stomach Claw: db or df + Medium or Hard Punch Kuuchuu Deadly Drive: close, b or f + Medium or Hard Punch in air Kuuchuu Leg Throw: close, b or f + Medium or Hard Kick in air Banashing Flat: f, df, d + Punch Atomic Body Press: close, 360 + Kick Flying Powerbomb: afar, 360 + Kick +Final Atomic Buster: 720 + Punch
DOUBLE LARIAT: Spinning Clothesline. SCREW PILEDRIVER: Zangief takes his opponent for an upward spin and crashes down on their skull. QUICK DOUBLE LARIAT: Faster Spinning Clothesline. HEADBUTT: Zangief leaps at the opponent then headbutts them. KUUCHUU HEADBUTT: air version of the headbutt. FLYING BODY ATTACK: Leaps at opponent with splash formation. DOUBLE KNEE DROP: Jumps at opponent with his knees. KAMITSUKI: Bites the opponent's face. IRON CLAW: No need to comment on that. PILE DRIVER: Turns opponent upside-down and smashes them. BRAIN BUSTER: Changed to f + Medium Kick. Zangief now leaps while doing it. STOMACH CLAW: Same as Iron Claw but grabs the stomach instead. KUUCHUU DEADLY DRIVE: He now does his Power Slam in the air. KUUCHUU LEG THROW: He now does his Alley Oop move in the air. BANASHING FLAT: Glowing Green Hand. ATOMIC BODY PRESS: Suplex followed by a leaping suplex. FLYING POWERBOMB: Zangief rushes at opponent then powerbombs them. FINAL ATOMIC BUTSER: Atomic Body Press followed by a Screw Piledriver.
+---------------------+ Dhalsim +---------------------+ Yoga Fire: d, df, f + Punch Yoga Flame: b, db, d, df, f + Punch Yoga Noogie: close, b or f + Medium Punch Yoga Throw: close, b or f + Hard Punch Yoga Spear: in air, d + Kick Yoga Mummy: in air, d + Hard Punch Yoga Teleport: f, d, df or b, d, db + all three Punches or Kicks Slide Kick: d + Kick Double Headbutt: close, Hard Punch Yoga Blast: b, db, d, df, f + Kick +Yoga Inferno: (b, db, d, df, f)x2 + Punch
YOGA FIRE: Dhalsim spits a fireball forward. YOGA FLAME: A short flame breath burst. YOGA NOOGIE: Smashes opponent on the head. YOGA THROW: Simple arm toss. YOGA SPEAR: Simple foot drill from above. YOGA MUMMY: Simple head drill from above. YOGA TELEPORT: Dhalsim vanishes then reappears in one of four spots. SLIDE KICK: Dhalsim slides under most attacks and can trip opponents. DOUBLE HEADBUTT: 2-hit close headbutt YOGA BLAST: Anti-air Yoga Flame YOGA INFERNO: Deadlier Yoga Flame.
+---------------------+ Balrog/M. Bison +---------------------+ Turn Punch: Hold all three Punches or Kicks for at least 2 secs then release Final Punch: Above move and hold for 60 secs and release Dash Punch: b~f + Punch Dash Uppercut: b~f + Kick Headbutt: close, f + Medium or Hard Punch Buffalo Headbutt: d~u + Punch Dash Ground Straight: b~df + Punch Dash Ground Upper: b~df + Kick +Crazy Buffalo: b~f, b, f + Punch
TURN PUNCH: Balrog turns his back then turns back around and punches. FINAL PUNCH: Hold the buttons long enough and it does 50% damage. DASH PUNCH: Dashes forward with a straight punch. DASH UPPERCUT: Dashes forward with a uppercut HEADBUTT: Balrog grabs opponent and headbutts them severely. BUFFALO HEADBUTT: Balrogs leaps upward headfirst. DASH GROUND STRAIGHT: Hits crouching opponent. DASH GROUND UPPER: Balrog crouches down as he dashes then uppercuts. CRAZY BUFFALO: Multiple Dash Punches.
+---------------------+ Vega/Balrog +---------------------+ Backslash: All three Punches Short Backslash: All three Kicks Rolling Crystal Flash: b~f + Punch Wall Jump: dcuf/dcub + Kick Dive Claw: Punch Izuna Drop: f + Punch when close Rainbow Suplex: f + Medium or Hard Punch Stardust Drop: close, f + Medium or Hard Punch in air Sky High Claw: d~u + Punch Scarlet Terror: db~f + Kick +Rolling Izuna Drop: db~df, db, uf + Kick then f + P when close
BACKSLASH: Backflips away from opponent SHORT BACKSLASH: Shorter version of Backslash ROLLING CRYSTAL FLASH: Vega rolls forward with his claws WALL JUMP: He no longer grabs the cage if done in his stage. He wall jumps. DIVE CLAW: Extends claws as he dives IZUNA DROP: Grabs opponent off the ground while falling then suplexs them. RAINBOW SUPLEX: No need to explain STARDUST DROP: Throws opponent to the ground. SKY HIGH CLAW: Wall jumps then torpedos opponent with claw extended. SCARLET TERROR: Backflip kick while leaping forward. ROLLING IZUNA DROP: Three Izuna Drops in a row. Super is not used up if missed.
+---------------------+ Victor Sagat +---------------------+ Tiger Shot: d, df, f + Punch Ground Tiger Shot: d, df, f + Kick Tiger Uppercut: f, d, df + Punch Tiger Knee: d, df, f, uf + Kick Tiger Carry: close, f + Medium or Hard Punch +Tiger Genocide: (d,df,f)x2 + Punch
TIGER SHOT: Shoots a fireball ahead. GROUND TIGER SHOT: Shoots a lower fireball ahead. TIGER UPPERCUT: Leaping uppercut. TIGER KNEE: Double hit lunging knee. TIGER CARRY: Simple toss attack. TIGER GENOCIDE: Sagat uses a Tiger Knee followed by a Tiger Uppercut.
+---------------------+ M.Bison/Vega +---------------------+ Psycho Crusher: b~f + Punch Scissor Knee: b~f + Kick Head Stomp: d~u + Kick Somersault Skull Driver: above move, Punch Deadly Throw: close, f + Medium or Hard Punch Devil Reverse: d~u + Punch then Punch again to attack +Knee Press Nightmare: b~f, b, f + Kick
PSYCHO CRUSHER: Blue flaming torpedo. Scissor Knee: Knocks down on impact. HEAD STOMP: Bison leaps forward to stomp on opponent's head. SOMERSAULT SKULL DRIVER: Follow-up to Head Stomp DEADLY THROW: Simple throw move DEVIL REVERSE: Bison leaps across the air then comes down with his had extended
+---------------------+ Cammy White +---------------------+ Hooligan Suplex: close, b or f + Medium or Hard Punch Frankensteiner: close, b or f + Medium or Hard Kick Flying Neck Hunt: close, b or f + Medium or Hard Punch in air Air Frankensteiner: close, b or f + Medium or Hard Kick in air Spiral Arrow: d, df, f + Kick Cannon Spike: f, d, df + Kick Axel Spin Knuckle: b,db, f + Punch Hooligan Combination: b, db, d, df, f, uf + Punch Fatal Leg Twister: b or f + Kick Cross Scissor Pressure: b or f + Kick at lower body Razor Edge Slicer: do nothing +Spin Drive Smasher: (d, df, f)x2 + Kick
HOOLIGAN SUPLEX: Go-behind suplex. FRANKENSTIENER: No need to explain. FLYING NECK HUNT: Tosses airborne opponents to the ground. AIR FRANKENSTEINER: What it says. SPIRAL ARROW: Cammy spins forward with her feet extended. CANNON SPIKE: Uppercut kick move. AXEL SPIN KNUCKLE: Cammy does a spin followed by a backhand. HOOLIGAN COMBINATION: Cammy flips forward and performs one of three moves. FATAL LEG TWISTER: Catches opponent with Frankensteiner. CROSS SCISSOR PRESS: Cammy does a leaping roll with opponent. RAZOR EDGE SLICER: Sliding Kick SPIN DRIVE SMASHER: Spiral Arrow followed by Cannon Spike.
+---------------------+ Deejay Maximum +---------------------+ Funky Shout Throw: close, b or f + Medium or Hard Punch Monkey Flip: close, b or f + Medium or Hard Kick Knee Shot: jump at opponent, d + Light Kick Air Slasher (Max Out): b~f + Punch Double Rolling Sobat: b~f + Kick Machine Gun Upper: d~u + Punch rapidly Jacknife Maximum: d~u + Kick +Sobat Carnival: b~f, b, f + Kick
FUNKY SHOUT THROW: Simple over the shoulder throw. MONKEY FLIP: No need to explain that. KNEE SHOT: A leaping light kick attack that snuffs most attacks. MAX OUT: A projectile similar to the Sonic Boom. DOUBLE ROLLING SOBAT: Deejay does a spin with two kicks in it. MACHINE GUN UPPER: DeeJay shakes his fist as he raises it up. JACKNIFE MAXIMUM: Similar to Chun Li's Teshou Kyaku SOBAT CARNIVAL: 2 Double Rolling Sobats.
+---------------------+ Fei Long +---------------------+ Gankai Kakae: close, b or f + Medium or Hard Punch Kasane Kubikari: close, b or f + Medium or Hard Kick Kasane Kubiochi: close, b or f + Medium or Hard Punch in air Chokka Ochi Kakato: b or f + Medium Kick Toogeki Kyaku: f + Hard Kick Rekkaken: d, df, f + Punch (up to 3 times) Sakanho Kyaku: b, d, db + Kick Retsusora: b, db, d, df, f, uf + Kick +Rekkashinken: (d,df,f)x2 + Punch
GANAKI KAKAE: Fei Long flips over opponent then tosses them. KASANE KUBIKARI: Tosses opponent by the hair KASANE KUBIOCHI: Tosses airborne opponent to the ground. CHOKKA OCHI KAKATO: Stepping double kick TOOGEKI KYAKU: Splitting Kick REKKAKEN: Three rushing punches. SAKANO KYAKU: Firey uppercut kick RETSUSORA: Leaping spining kick REKKASHINKEN: Deadlier Rekkaken
+---------------------+ Thunder Hawk +---------------------+ Condor Dive: all three Punches in air Tomahawk Buster: f, d, df + Punch Mexican Typhoon: close, 360 + Punch Mexican Throw: close, b or f + Medium Punch Neck Hanging Tree: close, b or f + Hard Punch Elbow Stomping: close, b or f + Hard Kick Thrust Beak: b or f + Light Punch Heavy Shoulder: jump at opponent, d + Medium Punch Heavy Body Press: jump at oppinent, d + Strong Punch +Double Typhoon: close, 720 + Punch
CONDOR DIVE: Dives at opponent like a Condor or Hawk TOMAHAWK BUSTER: T. Hawk leaps into the air in a winged formation MEXICAN TYPHOON: T. Hawk grabs opponent and swings them around in the air. MEXICAN THROW: Simple throw NECK HANGING THROW: T. Hawk holds up opponent and strangles them. ELBOW STOMPING: T. Hawk holds opponent and bashes them with his elbow. THRUST BEAK: Poking light punch. HEAVY SHOULDER: Overhead shoulder attack. HEAVY BODY PRESS: Crossup-capable dive attack. DOUBLE TYPHOON: 2 Mexican Typhoons.
+---------------------+ Akuma/Gouki +---------------------+ Seoi Nage: b or f + Medium or Hard Punch Tomoe Nage: b or f + Medium or Hard Kick Gou Hadouken: d, df, f + Punch Shakunetsu Hadouken: b, db, d, df, f + Punch Zansora Hadouken: d, df, f + Punch in air Gou Shoryuken: f, d, df + Punch Tatsumaki Sansora Kyaku: d, db, b + Kick Kuuchuu Tatsumaki Sansora Kyaku: d, db, b + Kick in air Asura Sensora: f, d, df or b, d, db + all three Punches or Kicks
SEOI NAGE: Akuma tosses the opponent like a sack of potatoes. TOMOE NAGE: Akuma does a back roll to monkeyflip the opponent away. GOU HADOUKEN: Akuma's version of the Hadouken SHAKUNETSU HADOUKEN: Akuma charges up then throws a red fireball ZANSORA HADOUKEN: Air Hadouken GOU SHORYUKEN: Deadly Shoryuken that comboes off of the next move. TATSUMAKI SANSORA KYAKU: Hurricane Kick that juggles. ASURA SENSORA: Teleports to four different spots
Play As Akuma Go into Versus mode. At the character selection screen, press A + B + C + L + R + P simultaneously. Hold down these buttons down until your opponent has selected their character.
Play as Akuma II Choose any game speed, and at the character select screen, highlight Ryu for three seconds, T.Hawk for three seconds, Guile for three seconds, Cammy for three seconds, Ryu for three seconds, then press the X button and all three Punch buttons (be sure to press the X button just before the three punch button).If your timing is right, you'll see a silhouette appear, and you'll be playing as Akuma.
Fight Akuma Start a one player game and get to Bison without using any continues. Akuma will come out to fight you.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения